خیام

Khayam

گر می نخوری طعنه مزن مستانرا
بنیاد مکن تو حیله و دستانرا
تو غره بدان مشو که می می نخوری
صد لقمه خوری که می غلام‌ست آنرا

مائیم و می و مطرب و این کنج خراب
جان و دل و جام و جامه در رهن شراب
فارغ ز امید رحمت و بیم عذاب
آزاد ز خاک و باد و از آتش و آب

ای چرخ فلک خرابی از کینه تست
بیدادگری شیوه دیرینه تست
ای خاک اگر سینه تو بشکافند
بس گوهر قیمتی که در سینه تست

پیش از من و تو لیل و نهاری بوده است
گردنده فلک نیز به کاری بوده است
هرجا که قدم نهی تو بر روی زمین
آن مردمک چشم‌نگاری بوده است

موسیقی زیبا

sam-smith-writings-on-the-wall-cover

عموما هر چند وقت یک بار یک موزیک در وبلاگ قرار می دهم. موزیک امروز آهنگ تیتراژ آخرین فیلم جیمز باند (James Bond) به نام اسپکتر (Spectre) است. این آهنگ که Writings on the wall نام دارد را خواننده جوان اما با استعداد انگلیسی Sam Smith اجرا کرده. این آهنگ امسال موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین ترانه هم شد. امیدوارم از گوش کردن به این ترانه لذت ببرید.

دانلود آهنگ Writings on the wall

ساکنان زمین – مستندی که باید دید

Earthlings_(film)

بر اساس آمار و ارقام گزارش شده بوسیله http://www.ciwf.org.uk سالانه ۵۸ میلیارد جوجه مرغ در جهان برای گوشتشان کشته می شوند.این ارقام برای سایر حیواناتی که انسان از گوشت و سایر محصولاتشان استفاده می کند نیز به همین میزان سرسام آور است. اما آیا تا به حال به این اندیشیده اید که گوشتی که مصرف می کنید چگونه تولید می شود؟ آیا این نوع پرورش و استفاده از حیوانات اخلاقی است؟

ساکنان زمین (Earthlings) مستندی است که همیشه دیدن آن را به دوستان و علاقه مندان به گوشتخواری یا اذیت و آزار حیوانات پیشنهاد می کنم. این مستند در سال ۲۰۰۵ تولید شده و رفتار نازی وار انسان ها رو به عنوان موجودی قدرتمند با سایر مخلوقات و گاها همنوعان خودش به تصویر می کشه.

امروز به طور تصادفی در یکی از وب سایت های ایرانی به لینک دانلود این مستند برخورد کردم. پیشنهاد می کنم حتما این مستند رو دانلود و تماشا کنید. می تونید فایل این مستند رو از اینجا دانلود کنید.