پاسخ سوال اندروید (Android)

یکی از دوستان به نام خانم هانیه در مورد برنامه نویسی برای اندروید و بازار کار اون سوالی مطرح کرده بودند. در پاسخ باید عرض کنم که برنامه نویسی برای اندروید از اونجاییکه این سیستم عامل تقیبا جدید هست (اولین گوشی اندروید در سال ۲۰۰۸ به بازار ارائه شد)؛ در ایران تقریبا نوپا به حساب میاد. البته افراد زیادی در حال حاضر به برنامه نویسی برای این سیستم عامل مشغولند اما خوب تجربه بالا و دانش عمیق در این باره هنوز وجود نداره. بنابراین می توان گفت که بله بازار کار این سیستم عامل هنوز اشباع نشده. منابع زیادی برای برنامه نویسی در این محیط وجود داره که می تونید برای شروع از اونها استفاده کنید.
برنامه های کاربردی در این سیستم عامل با استفاده از Google SDK  نوشته می شه و مدل برنامه نویسی اون به شدت مبتنی بر CBSE  یا مهندسی نرم افزار مبتنی بر پیکرپارها یا مولفه ها است. برنامه نویسی در این سیستم عامل بسیار ساده و مفرح است. البته تغییراتی که سازندگان موبایل ها در این سیستم عامل می دهند باعث می شه اگر بخواین برنامه تان در گوشی های مختلف اجرا بشه کمی به زحمت بیفتین (برای مثالی در این زمینه می تونید تفاوت مرورگرهای مختلف رو در نظر بگیرین).

در کل اگر می خواین شروع کنید الان وقت خوبیه چون نسخه های جدید تر این سیستم عامل نسبت به نسخه های قبلی ایرادات کمتری دارند و به علاوه پس از گذشت حدودا ۵ سال این سیستم عامل به بلوغی نسبی رسیده.

موفق و موید و پیروز باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *