پاسخ سوال شبکه

دوست عزیزی در مورد یادگیری پایتون و مباحث امنیت شبکه پرسیده بودند. در پاسخ به این دوست عزیز باید عرض کنم که مطالعه کتاب به تنهایی برای یادگیری کافی نیست و برای درک مفاهیم باید تمرین هم داشته باشید. بهترین راه در صورتیکه وقت کمی دارید ثبت نام در یکی از دوره های آموزش آنلاین برنامه نویسی با پایتون و مطالعه کتاب به همراه اونهاست. به این ترتیب به صورت ساخت یافته و مرحله به مرحله و قدم به قدم هم کتاب رو مطالعه می کنید و هم در کلاس آنلاین مجبور می شوید تمارین زیادی رو حل کنید که به یادگیریتون کمک بسیار زیادی می کنه. برای چنین دوره هایی می توانید از وب سایت هایی مثل http://www.edx.org یا http://www.coursera.org استفاده کنید.

نکته: البته اگر کتاب “برنامه نویسی با پایتون: چطور مثل یک کامپیوتردان فکر کنیم” رو تهیه کردید. در سی دی همراهش یک مجموعه ویدئوی آموزشی پایتون که متعلق به یکی از دوره های سایت http://www.coursera.org می شه به همراه زیر نویس انگلیسی وجود داره + یک کتاب که متعلق به همون ویدئو هاست.

در مورد یادگیری پروتکل ها هم باید عرض کنم که بهتره ابتدا یک کتاب در مورد شبکه های کامپیوتری مطالعه کنید و بعد به سراغ برنامه نویسی سوکت و TCP/IP برید. در این زمینه هم کتب بسیار زیادی وجود دارند؛ مثل کتاب Computer Networking: A top down approach .

موفق و پیروز باشید؛ در پناه حق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *